Testsida2

Övning1

COBOLSKOLAN Sverige

– MONITOR IT-utbildning –

Sveriges främsta utbildningsföretag för kurser och utbildningar inom IBM z/OS och COBOL

Kunskapstillväxt är en nödvändig del i företags och människors utveckling och en bra kurs i rätt tid hjälper dig en bit på vägen.

Hos oss hittar du grundläggande kurser för alla, från blivande COBOLprogrammerare till systemtekniker, samt även kurser för de mer erfarna.

Cobolskolan kurser i cobol

MONITOR har egna kurser med utbildningsmaterial som vi själva utvecklar. Våra kursledare har arbetat med utbildning i många år och har pedagogiska färdigheter utöver det vanliga.

Som du kan se här på cobolskolan.se, så har vi kurser som vi genomför på företag och även öppna kurser enligt kursschema. Ett helt eget koncept är Kurs på begäran.

Vi arbetar kontinuerligt med förbättring/utökning av vårt kursutbud.

Vi tror att COBOL fortsatt kommer att vara marknadens mest betydelsefulla programspråk för affärskritiska lösningar i z/OS-miljö, och därför hittar du flera COBOL-kurser i vårt kursschema.

Om du har behov av en gedigen yrkesutbildning för blivande COBOL-programmerare så har vi även en sådan, och kan givetvis anpassa den så att den uppfyller dina specifika krav. Läs mer bland våra tjänster samt kursen Cobolakademin samt COBOL Boot Camp.

När du behöver lära dig både grunder och avancerad användning av SQL och DB2 så har vi kurser för detta.

Givetvis har vi kurser inom TSO/ISPF, JCL samt CICS och DL/I.

Om du har några frågor eller funderingar så kan du använda vår kontaktsida.

Cobolkurser för företag