Distansutbildning

Cobolskolans kurser kan levereras som distansutbildning

Vi använder den digitala mötestplattformen Zoom.

Schemalagd distansutbildning.

• För närvarande ej tillgänglig.

Företagsintern distansutbildning

• Elever och lärare behöver åtkomst till Ditt företags stordatormiljö på samma sätt som vid vanligt distansarbete.

Elevmaterialet levereras som ’kurspärm’ till eleverna. Egna anteckningar och noteringar i elevmaterialet ökar inlärningen.

Lärarens bildpresentation tillsammans med 3270-terminalfönster visas i Zooms delade mötesfönster. Även skrivtavla/whiteboard kan visas i mötesfönstret, som sparas som en PDF-fil efter varje användning och elever kan med ett klick på kursens elevsida lätt ladda ner innehållet till sin egen dator för att studera lärarens lektionsanteckningar vid ett senare tillfälle .

Zoom1

Kommunikation mellan lärare och elever sker via videokamera/mikrofon/högtalare samt med Zooms egen chatfunktion.

Övningsförutsättningar, lösningar, referensdokumentation m.m. finns tillgängligt för elever via kursernas elevsidor på Cobolskolan.se. Här finns även en länk för anslutning/inloggning till Cobolskolans Zoom-klassrum med ett klick.

cobol-kurs Cobolskolan Sverige
Innehar F-skattsedel Org.nr: 470730-2651