Företaget

Cobolskolan Sverige har bedrivit utbildning inom IBM stordatormiljö, z/OS, i mer än 30 år. Vår verksamhet startade under namnet MONITOR ADB-utveckling AB, som under 80-talet var marknadsledande inom IBM stordatorutbildning, med allt från kurser i systemöversikt till systemprogrammering, och levererade utbildning till tusentals elever per år.

COBOL - mainframe

Vi har under många år levererat företagsintern utbildning till företag samt lärartjänster i samarbete med IBMs olika utbildningspartners.
Via cobolskolan.se erbjuder vi kurser och tjänster för blivande COBOL-programmerare inom IBM z/OS samt andra med liknande behov. Vi vänder oss till företag som står inför en generationsväxling, framför allt inom COBOL-programmering.Våra utbildningar är alltid lärarledda och vår styrka ligger b.l.a i att vi utvecklar och äger vårt utbildningsmaterial, som alltid är skrivet på svenska.